V.V. SIOS VR1 boekt 2e overwinning in de competitie tegen SJO Bergum BCV combinatie VR1

In de wedstrijd op Sportpark ‘De Lange Twee’ werd vanaf het begin strijd geleverd. De kansen begonnen aan de kant van SIOS, waar ook het eerste doelpunt uit voort kwam door Kim Nanninga, na een paar man voor bij te spelen schoot ze hem hard binnen. 1-0! Vlak daarna viel ook een doelpunt aan de andere kant voor Bergum. Een doeltrap van de reservekeepster van SIOS belande in de voeten van een Bergum speelster, zij maakte hier goed gebruikt van en maakte de 1-1. De wedstrijd was wat onrustig en je zag dat beide partijen de bal graag naar voren wilden hebben. Vlak voor de rust, na een goeie aanval van Bergum, scoorden ze ook de 1-2.

In de rust heeft coach Evert Boer van SIOS een paar aanpassingen gedaan in de tactiek. Dit werd goed opgepakt in de tweede helft en al snel, door een fout van de verdedigster van Bergum kon spits Trienke de Haan naar de keeper en scoorde hem kalm in de verre hoek, 2-2. Zo blijft het mooi gelijk oplopen. Maar Bergum grijpt de kansen die ze van SIOS krijgen en maken de 2-3. Zo bleef de stand lang staan en begonnen de koppen aan SIOS kant wat te hangen. Totdat Karin de Haan van SIOS vanaf de zijkant op komt lopen en hem van veraf schiet glijd de bal zo door de handen van de keeper in de goal, 3-3. Daardoor kreeg SIOS weer hoop en werd er nog even vel door de beide clubs gevoetbald. Met nog 10 minuten op de teller kwam Trienke de Haan weer achter de verdediging en kon op de goal af gaan. Daar wist Bergum een stokje voor te steken door een overtreding te maken in het strafschopgebied. Een penalty voor SIOS. Kim Nanninga achter de bal maar schoot hem recht op de keeper, ook bij de rebound was Nanninga niet scherp genoeg en schoot de bal hoog over.

Dezelfde Nanninga wist in de slotfase een hoekschop goed voor te geven op het hoofd van Trienke de Haan die hem goed binnen kopte, 4-3! Waar muziek en luid gejuich klonk aan SIOS kant. Het was nog even spannend maar al snel was de wedstrijd afgelopen.

Niet de beste wedstrijd maar op werklust eindigde het toch nog naar een verdiende 4-3 voor de vrouwen van SIOS.