SIOS VR1 doet zichzelf tekort tegen Helpman VR1

Afgelopen zaterdag moest SIOS Vr1 aantreden tegen het hoger geklasseerde Helpman Vr1. Dit beloofde een pittige pot te worden, aangezien de dames van Helpman het niet onaardig doen en bovenin meedraaien in de competitie. SIOS wist dus dat ze aan de bak moesten. Aangezien het verwachte aanvallende spelbeeld van Helpman was SIOS genoodzaakt een verdedigende opstelling te hanteren. Dit klopte, want Helpman begon SIOS sterk onder druk te zetten met een steeds opkomende vrije man. Deze opkomende man werd door de Sauwerders niet goed opgepakt. Dit resulteerde dan ook in twee onnodige tegendoelpunten. SIOS probeerde de eerste helft nog wat terug te doen, maar de aanvallers wisten het de keepster van Helpman niet moeilijk te maken. Vooralsnog bleef de stand tot de rust 2-0.

In de tweede helft deed SIOS het niet onaardig. Helpman leed veel balverlies op het middenveld en daar maakte SIOS af en toe gretig gebruik van. Er werden hardere duels aangegaan en hierdoor kwam SIOS meer in de wedstrijd. Het spel ging over en weer en Helpman creƫerde weinig eigen kansen, maar aan de andere kant maakte SIOS de kansen niet af. De voorhoede was niet scherp genoeg om de Groningse keeper te verschalken en de verdedigers van Helpman werden door de dames van SIOS niet genoeg in de problemen gebracht. Helaas werd de wedstrijd kort daarna op slot gegooid door een mooie tegengoal van Helpman. Een vrije trap werd hard tegen de lat geschoten, maar in de rebound tegen de touwen gewerkt. Het werd uiteindelijk 3-0. Al met al was Helpman een maatje te groot, maar deed SIOS zeker niet onder in deze wedstrijd door middel van passie en strijdlust. Volgende week wacht de thuiswedstrijd tegen Be Quick Vr1 en hopelijk zit daar meer in voor de voetbaldames van SIOS.