Mooie middag in Uithuizermeeden

Eerste wedstrijd tegen een sterk Eenrum laten zien dat we als team met mentaliteit en koelbloedig teamspel een tactisch beter Eenrum met 2-0 aan de (vandaag goed gevulde) zegekar konden binden. Beide teams kregen kansen, maar wij waren effectiever. Ook de tweede wedstrijd werd op dezelfde tactisch sterke en saamhorige wijze bijgeschreven in de positieve analen. Deze keer was het Omlandia dat op de kar werd geholpen en wederom zonder tegengoal. (3-0) In de nabespreken lag de nadruk op de rust die we in ons spel hadden en de positieve impuls die dat gaf aan de resultaten. Waarschijnlijk heb ik iets te veel de nadruk op dir rust gelegd, want in de derde wedstrijd stonden we nog in de rustmodus toen Winsum de 1-0 liet aantekenen. Opvallend deze keer was dat er voetballend werd gezocht naar de gelijkmaker, die viel dan ook in de loop van de wedstrijd. Echter de jacht naar de 2-1 werd dan toch wat te onrustig waardoor het 1-1 bleef. De laatste wedstrijd troffen we de op papier zwakste tegenstander in Noordwolde, we hadden op eigen verzoek Wouter laten spelen waardoor Thijs op de goal kwam. Door een misverstand in de nieuwe samenstelling kwamen we ook nu met 1-0 achter. Maar waar we de derde wedstrijd nog bleven voetballen lukt dat (waarschijnlijk onder druk van het grijpbare middagkampioenschap) deze keer niet. Het werd onrustig en slordig, ja soms zelfs paniekerig in het veld. Toch vielen de goals voor ons nog wel en toen kwam ook het besef van onze kracht terug. We speelden de wedstrijd uit en konden met de middagtitel en drie teams op de kar weer richting thuisbasis. Zeer leerzaam, spannend en enerverend, maar vooral weer supergezellig. Super!