MeeDoen! regelingen (nieuw per 1 januari 2018)

Vanaf 1 januari 2018 werken de BMWE-gemeenten met het zogenaamde kindpakket. In dit kindpakket zijn alle regelingen onder gebracht waar kinderen van minima jonger dan 18 jaar gebruik van kunnen maken, zoals vergoedingen voor sportlessen, muziek- of toneellessen en vergoeding voor sportkleding of attributen. Ook vergoeding voor zwemlessen en zwemabonnementen zit in dit pakket.

Het is goed om te weten dat u sommige aanvragen van het Kindpakket nu rechtstreeks via Stichting Leergeld Hoogeland kunt doen en dus niet meer via Werkplein Ability. Stichting Leergeld Hoogeland kunt u zien als tussenpersoon als u bijvoorbeeld gebruik wilt maken van het jeugdcultuurfonds of het jeugdsportfonds.

De vergoedingen die worden verstrekt zijn in natura en niet in geld. Mensen hoeven dus zelf niets meer voor te schieten!

Bij een aanvraag hoef je alleen je naam, adres en vraag in te vullen, Leergeld komt dan langs om samen te kijken van welke regelingen je gebruik zou kunnen maken. Aanvragen is hierdoor veel gemakkelijker geworden. Een aanvraag kun je indienen via de website: leergeldhoogeland.nl

Meer informatie over de voorwaarden en de inhoud van het kindpakket zijn te vinden op www.werkplein-ability.nl onder het tabblad ‘mijn inkomen’. Hier is ook meer informatie te vinden over andere minimaregelingen die gelden voor zowel kinderen als volwassenen.