SIOS 35 + neemt de koppositie na 1e ronde

In de voorjaarscompetitie is SIOS 35+ goed gestart en heeft na de 1e ronde, die is afgewerkt in het zonovergoten en snel afkoelend Warffum, de volle winst behaald.

De eerste wedstrijd werd gewonnen met 3-0 tegen Aduard2000. In het verleden was Aduard een lastig te nemen horde gebleken. SIOS begon verdedigend goed georganiseerd en bleek bij omschakeling gevaarlijk voor de goal van Aduard. Aduard kwam niet veel verder dan het middenveld waardoor een 3-0 zege een goede weerspiegeling was van de krachtsverhouding. De goals waren van Moloch, HG en Rudie.

Rood zwart Baflo was de tweede tegenstander van de avond. De organisatie van het bleef constant, SIOS moest geduldig wachten op de openingstreffer. Een spaarzame uitval van de Bafloërs leverde bijna een tegentreffer op. Maar uiteindelijk was het SIOS die in halverwege de wedstrijd de voorsprong nam. Ondanks vele verwoede pogingen van Erwin Moloch om in zijn drang om tegen RZB te scoren was het Rudie die de openingstreffer op zijn naam zette. Snel volgde de tweede treffer. Het was er één uit het boekje die zijn weerga niet kent. Na een aaneenschakeling van combinaties wist spits JW Visser met een onnavolgbare elegante actie met de hak te scoren. Nog geen tien minuten eerder had de spits een open vleeswond laten behandelen in de EHBO-post van het sportpark. De toeschouwers in Warffum waren met stomheid geslagen en konden niet meer dan de onomstreden aanvaller te eren met een staand applaus. 6 april 2018 werd een memorabele avond waarin het onmogelijke mogelijk bleek. RZB bleef sporadisch dreigend maar de tweede treffer gooide de wedstrijd op slot en nam het geloof bij de mannen uit Baflo weg.

De laatste wedstrijd was de thuisploeg Warffum de tegenstander. SIOS bleef constant presteren. Dit sloeg over op de gehele ploeg waarbij men boven zichzelf uitsteeg. Jeroen liet zien dat hij in de winterstop niet stil gezeten had. Na een weergaloze actie over de as van het veld liet hij iedereen zijn hielen zien. Koelbloedig maakte hij de actie compleet door te scoren. Ondanks aandringen van Warffum werden de aanvallen vakkundig en effectief afgeslagen. Uiteindelijk was het Sander Visser die de ploeg op sleeptouw nam en na een weergaloze actie over de rechterflank de bal met perfectionistische precisie voor de voeten van Olthof. De poging was helaas niet doeltreffend maar de voorbereiding weergaloos. De 2-0 kwam uiteindelijk wel op het scorebord. SIOS 35+ staat de komende twee weken bovenaan.

20 april ontvangen we de ploegen op sportpark de lange twee voor het vervolg van de competitie.