Oefenwedstrijd Marum VR1 – SIOS VR1

Als voorbereiding op de competitie speelde onze vrouwen vandaag een oefenwedstrijd tegen Marum en begonnen ze de warming–up gekleed in de nieuwe inloop shirt en truien.

Met dank aan sponsoren: De Haan, de Leidinggroothandel en Gallanger.

SIOS kon niet beschikken over genoeg eigen spelers en kreeg versterking mee van oud speler Annet Zwakenberg, en Melissa Walraven en Renate Bultena uit dames 2.
SIOS begon zwak aan de wedstrijd en liet Marum te veel voetballen, dat uitte zich ik een doelpunt voor Marum, waardoor SIOS na 5 minuten spelen al tegen een 0-1 achterstand aankeek. Het tweede doelpunt viel snel na het eerste doelpunt door een goede counter van Marum en onoplettendheid van SIOS, 0-2. SIOS kreeg de laatste minuten van de eerste helft nog genoeg pogingen om de stand gelijk te trekken maar ging toch met 0-2 achterstand de helft in.
Na thee en een peptalk van coach Evert kwam er een heel ander SIOS de kleedkamer uit. Marum dat het conditioneel moeilijk had de tweede helft had nu niks meer in te brengen. Er werd alleen maar gespeeld om de helft van Marum. Door een goede opbouw van de verdediging van SIOS werd Trienke de Haan de diepte in gestuurd, die ging dit keer niet voor eigen geluk, maar legde de bal keurig op de zestien waar Rosanne Datema vrij kon uithalen, 1-2. Trienke de haan scoorde kort daarna de gelijkmaker door mooi aangeven van Kim Nanninga vanaf de linkerflank. SIOS stond hoog op waardoor Marum geen kans had om op te bouwen. Door het druk zetten voorin van Kim Nanninga werkte de verdediging van Marum de bal onnauwkeurig weg en kreeg Elsbeth de Haan de bal zo in haar voeten. Die wist wel raad met deze bal en schoot beheerst in linkerhoek waardoor SIOS voorstond met 2-3. Trienke de Haan drukte haar stempel nog op de wedstrijd door haar tweede treffer van de wedstrijd te maken. Door een mooi een-tweetje in de zestien met Rosanne Datema schoot ze de bal achter de keeper van Marum en was het 2-4. Kort daarna floot de scheids af en mocht SIOS tevreden zijn met een goed gespeelde tweede helft en het uiteindelijke eindresultaat.