SIOS VR1 laat Be Quick Dokkum VR1 ontsnappen: 2-3

De eerste thuiswedstrijd van SIOS VR1 is tegen het sterke Be Quick Dokkum VR1. De gasten beginnen onstuimig en in de 5e minuut moet Fanny een rebound toestaan, die door de attente Friezinnen succesvol wordt afgerond. Kort daarna verwerkt Fanny nog een inzet via de lat, maar daarna luwt de Friese storm. In de 16e minuut lanceert Chantal Trienke en heeft de thuisclub haar eerste grote kans. Het centrale verdedigingsduo van Be Quick heeft moeite met de gekozen tactiek. In de 21ste minuut verovert Kim de bal in de vijandelijke verdediging en schiet na een rush bekeken de gelijkmaker in. Ook Karin maakt het de Friese verdedigers door haar forechecking moeilijk. Aan de andere kant weet Fanny nog één keer een gevaarlijke aanval te neutraliseren en daarmee wordt de rust met 1-1 bereikt.

In 50ste minuut neemt Be Quick uit een corner voor de tweede keer de leiding. Twee minuten later komt SIOS opnieuw langszij via Trienke. De thuisclub kan niet lang genieten van de gelijke stand, want de Friezinnen komen via een ongelukkige eigen goal opnieuw op voorsprong. SIOS zet nog één keer aan en Trienke stuit in de 74ste minuut opnieuw op de keeper. Een betrokken toeschouwer roept om een “Sauwerds kwartiertje” Een allerlaatste honderd procent kans wordt tot ontzetting van de eigen aanhang niet benut. Met Ruth en Robin (beide uit MO17) worden nog verse krachten ingezet, maar ook dat mag niet meer baten. Be Quick ontsnapt met de punten naar Dokkum.