SIOS VR1 onderuit in Leeuwarden

“Een mooie pot voetbal”. Zo vat de coach van de thuisploeg de wedstrijd LAC Frisia VR1 – SIOS VR1 na afloop samen. In ieder geval was het een interessante strijd tussen 2 ploegen die toch aardig tegen elkaar opgewassen waren.

De Friezinnen beginnen fel aan de wedstrijd en scoren na 11 minuten de openingstreffer. Af en toe weet SIOS zich aan de druk te ontworstelen en Trienke scoort in de 28ste minuut de gelijkmaker. Na een drinkpauze is er sprake van meer evenwicht en de dames gaan met een gelijke stand de kleedkamers in.

SIOS lijkt goed aan de 2e helft te beginnen, maar na 3 minuten krijgt een speelster van LAC de tijd om vrij uit te halen en ploft de bal achter Fanny in het doel. Een minuut later ligt de bal opnieuw in het doel van de gasten uit Sauwerd en LAC Frisia dreigt door te drukken na een hogere score.

De drinkpauze in de 2e helft zorgt voor de ommekeer: De opstelling wordt omgegooid, de mouwen opgestroopt en met frisse energie wordt de thuisploeg bestreden. Chantal zorgt in de 78ste minuut voor de aansluitende treffer. SIOS wordt gevaarlijker. Kim dwingt de keeper met een schot tot handelen, een aantal corners stichten gevaar, Trienke lift de bal in kansrijke posities over de lat. Aan goed voetbal komt LAC Frisia niet meer toe. Zelfs tijdrekken wordt als wapen gebruikt om de winst veilig te stellen. Vlak voor tijd breekt Karin uit, maar haar schot strandt op de vuisten van de keeper. De thuisclub gaat er zodoende met de winst vandoor; een gelijkspel was echter op basis van het laatste kwartier ook een terechte uitslag geweest.