Ruime maar geflatteerde nederlaag van SIOS VR1 bij Helpman VR1

Op Sportpark de Esserberg wordt onder prima omstandigheden de wedstrijd tussen degradant Helpman VR1 en promovendus SIOS VR1 gespeeld. Vooraf lijkt dat een ongelijke strijd. Helpman is inderdaad de betere ploeg, domineert ook en leidt bij de rust met 2-0.
Direct na het fluitsignaal van de 2e helft spelen de dames van SIOS het beste gedeelte van hun wedstrijd. Er is meer rust in het spel, er wordt beter aangesloten, er is langer balbezit en in de 51ste minuut straft Trienke nonchalance in de achterhoede van Helpman goed af. In de 60ste minuut krijgt Helpman een terechte strafschop en dit is het kantelpunt in de wedstrijd. Sommige kopjes gaan hangen en Helpman krijgt eigenlijk nog twee treffers op het presenteerblad aangeboden, waardoor er na het laatste fluitsignaal een geflatteerde 5-1 op het digitale wedstrijdformulier kan worden ingevuld.
Scoreverloop Helpman VR1 – SIOS VR1: 8ste minuut: 1-0; 15e minuut: 2-0; 51ste minuut: 2-1 (Trienke); 60ste minuut: 3-1; 70ste minuut: 4-1; 85ste minuut: 5-1