SIOS VR1 komt na knotsgekke wedstrijd in laatste minuut toch nog langszij

Voordat de wedstrijd Asser Boys VR1 – SIOS VR1 eindelijk kan beginnen is er eerst langdurig overleg over de vraag wie het recht heeft om in het eigen thuisshirt te spelen. Uiteindelijk beslist de overigens goed leidende scheidsrechter, dat er toch voldoende onderscheid is tussen de blauwe tenues van beide verenigingen. De pupil van de week van Asser Boys krijgt daarna de kans om de hele defensie van SIOS op te rollen en Fanny te passeren. Maar de tijd van cadeautjes uitdelen is nog niet voorbij, want in de vijfde minuut komt de thuisclub te gemakkelijk aan de leiding. Aan de andere kant ontpopt Karin zich vandaag als een ware plaaggeest voor de Asser defensie en zij laat in de 11e minuut de verdedigers voor het eerst haar hielen zien. Een doelpunt levert dit echter nog niet op. Asser Boys zet hoog druk en schiet veel van afstand op het doel, maar de tegenstoten van SIOS zijn zeer gevaarlijk. Goede loopacties en zorgvuldige passing tussen Trienke en Karin zorgen in de 21ste minuut voor de gelijkmaker van Trienke (Boukje: “het mooiste doelpunt van het seizoen”)

Na de rust wordt de geblesseerde Marrit vervangen door Hilma, die in de eerste helft als grensrechter onverstoorbaar is voor de opmerkingen van het fanatiek meelevende thuispubliek. In de tweede helft is er sprake van een knotsgekke wedstrijd, die alle kanten op kan. SIOS heeft in eerste instantie moeite om Karin te bereiken, Trienke weet in de in de 57ste minuut nog wel te scoren, Melissa stuit op de keeper en Fanny redt haar ploeg een aantal keren. Asser Boys weet echter ook te scoren, onder andere uit een penalty vanwege hands en neemt opnieuw de leiding. Chantal verlaat in de 65ste minuut (ook door een blessure uit de wedstrijd tegen Leeuwarder Zwaluwen) het veld en Roos maakt haar eerste minuten in de competitie. Nadat Karin in de 72ste minuut nog een kans heeft laten liggen is het een minuut later toch 3-3: een speler van de thuisclub raakt de bal volledig verkeerd en de bal belandt in het Asser doel. De wedstrijd golft op en neer. Nadat SIOS een grote kans heeft laten liggen, scoort Asser Boys in de 80ste minuut voor de vierde keer. Is dit dan de beslissing? De SIOS Girls schrapen het laatste restje energie bij elkaar en in de slotminuut weet Karin nog eens te ontsnappen en rondt zij koel af: 4-4. De vreugde is groot en het meegereisde publiek, dat een bizarre en enerverende wedstrijd heeft gezien wordt door het team bedankt voor de steun.