SIOS Vr1 verslaat Lycurgus Vr1: 4-1

De overvloedige regenval van de afgelopen dagen zorgt voor een zwaar veld bij de wedstrijd tussen SIOS Vr1 en Lycurgus Vr1. Elsbeth opent in de 6e minuut de score in het voordeel van de thuisclub. Na een overtreding op Karin brengt Elsbeth vanaf elf meter de stand zelfs op 2-0. Kort daarna omspeelt Elsbeth haar tegenstander opnieuw, maar ziet op jacht naar een hattrick een aantal medespelers in een betere positie over het hoofd. Lycurgus geeft zich niet zomaar gewonnen en stelt de verdediging van SIOS op de proef. Fanny haalt een geplaatste kopbal met een spectaculaire redding laag uit de hoek (bijna een kopie van de redding van Onana tegen Lille)) en ziet verder vooral veel schoten naast gaan of smoren in de massa uitgestoken benen. Voor de rust weet SIOS nog wel een derde keer te scoren. Karin legt de bal breed op Elsbeth, die met een boogbal de keeper weet te verschalken.

In de 48ste minuut neemt Karin de bal in het strafschopgebied in één keer op haar slof en vergroot de marge naar vier. Daarna zijn het vooral de gasten die met een stormloop op het doel van SIOS proberen de wedstrijd toch nog in hun voordeel te beslissen. Het verdedigend blok moet alle zeilen bijzetten, langdurig balbezit is er niet meer. Er wordt wel om iedere bal gestreden. Nadat er eerder een doelpunt van Lycurgus is afgekeurd vanwege buitenspel weten de stadjers in de 77ste minuut eindelijk de goed keepende Fanny te passeren. Verder laat SIOS het niet komen. Oog in oog met de keeper van Lycurgus komen de aanvallers van SIOS in een drietal situaties ook niet meer tot scoren. De vreugde na het laatste fluitsignaal is er niet minder om. De verschillen in deze tweede klasse zijn klein: het gat tussen nummer 3 en nummer 11 is na 10 wedstrijden slechts zes punten.