Ezinge JO16-1G – SIOS JO16-1 (0-3)

De eerste wedstrijd is een feit. Tegen een tegenstander waar we het altijd moeilijk tegen hebben begonnen we meteen fel en gedreven. Gevolg is dat we dan ook veel duels wisten te winnen en veel op de helft van Ezinge te vinden waren. De veldbezetting was goed en de kansen bleven dan ook niet uit. Waar we tegen VVSV de kansen nog te vaak om zeep hielpen scoorden we deze keer wel vrij vlot. Ondanks de redelijk vlotte voorsprong bleven we sterk gegroepeerd en geconcentreerd spelen en waar we de vorige keer tegen Ezinge, het in de omschakeling lieten liggen lieten we deze keer zien onze les geleerd te hebben. We gaven bijna niks weg en kwamen ze er dan wel doorheen, dan stond onze keeper op zijn post. We hielden de nul in de eerste helft en wisten op slag van rust de 2-0 te scoren door goed door verdedigen tot in hun doelgebied.
In de tweede helft was het spelbeeld vergelijkbaar, maar de verlossende 3-0 bleef helaas uit, waardoor de spanning in de wedstrijd bleef. Gelukkig konden we in de tweede helft ook de focus en de drive vasthouden, waardoor we eigenlijk niet meer in gevaar kwamen. Met nog een minuut of vijf te spelen beloonden de jongens zichzelf door toch de 3-0 tegen de touwen te werken en de overwinning veilig te stellen.
Een beresterke wedstrijd met een bewonderenswaardige teamprestatie, zeker een compliment waard. Hulde aan de jongens.