Voorzitter legt taken neer

Beste leden,

Ik ben nu ruim vijf en half jaar voorzitter van een fantastische vereniging. Echter ben ik in de zomer verhuisd naar Coevorden en door de afstand lukt het minder goed om betrokken te zijn bij de vereniging, iets wat ik wel belangrijk vind. Daarnaast krijg ik per januari 2018 een nieuwe functie op mijn werk.  Deze combinatie heeft mij doen besluiten om mijn taken als voorzitter neer te leggen. Ik vind dat een vereniging als SIOS een betrokken en actieve voorzitter nodig heeft en zeker ook verdient. Deze betrokkenheid en energie kan ik niet meer inzetten zoals ik dat graag zou willen.

In 2020 vieren we het 50 jarig jubileum van SIOS en daar mogen we trots op zijn.  Begin van het seizoen heb ik tijdens de ledenvergadering een oproep gedaan voor nieuwe bestuursleden. Tot op heden hebben zich helaas nog geen mensen gemeld voor een bestuursfunctie. Naast Esther van der Veen die de wedstrijdzaken op haar neemt, buiten de vergadering om, bestaat het hoofdbestuur op dit moment uit drie personen te weten Jessica Hoekstra (secretaris) Sander Visser (kantine, gebouw, activiteiten) en Jens Ruesink (sponsorzaken). Dit is absoluut te weinig om de vereniging op een goede manier draaiende te houden. Ik hoop dan ook dat een ieder die dit leest nog eens serieus na wil denken over wat SIOS voor je betekent en wat jij voor de vereniging wil betekenen!!

Op 13 januari houden wij de nieuwjaarsreceptie en voor die tijd houden we een ingelaste ledenvergadering. Tijdens deze ledenvergadering zal ik mijn functie officieel neerleggen en ik hoop dat er voor die tijd mensen opstaan om het bestuur te ondersteunen en onze mooie vereniging verder te helpen.

Mocht je iemand kennen of zelf een mooie uitdaging te zien in een bestuursfunctie als voorzitter, secretaris, penningmeester of technische zaken meld het dan bij Jessica Hoekstra, secretaris@vvsios.nl

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Groeten Annet Zwakenberg