Eerste overwinning voor de VR1

De vrouwen van SIOS hebben zaterdag de eerste overwinning in de 2e klasse behaald.  Op sportpark de lange twee waren het de Sauwerders die aan het langste eind trokken. In de openingsfase van de wedstrijd was het Lycurgus dat goed controleerde op het middenveld en vele aanvallen opzette. SIOS speelde alleen maar op eigen helft en had nog geen echte aanval op weten te zetten. Toch was het SIOS die na 15 minuten spelen de eerste en beste aanval wist te benutten. Karin de Haan werd de diepte in gestuurd en gaf een slimme steekpass op spits Trienke de Haan, die de bal controleerde en in de verre hoek schoot, 1-0. Het bleef niet lang stil aan de kant van SIOS, want kort na het eerste doelpunt scoorde Trienke de Haan haar tweede van de middag. Lycurgus wat nu tegen een 2-0 achterstand aankeek probeerde door meer druk te zetten voorin tot scoren te komen. Dat beloonde zich dan ook in een ongelukkig eigen doelpunt van SIOS, 2-1.

Na de rust was het SIOS wat de draad even helemaal kwijt was. Er werd onrustig gespeeld en veel balverlies geleden waardoor Lycurgus allang de stand gelijk had kunnen trekken. Toch wisten de spitsen van Lycurgus niet tot scoren te komen. Het leek toch nog even spannend te worden totdat Trienke de Haan weer eens liet zien een waardige spits te zijn. Een vrije trap genomen door Boukje de Haan belande net achter de verdediging van Lycurgus waar Trienke de Haan op dook en de keeper passeerde. Met nog maar 10 minuten te spelen en een 3-1 achterstand werd het nu wel erg lastig voor Lycurgus om met winst huiswaarts te keren. Vlak voor tijd werd Trienke de Haan weer de diepte in gestuurd en scoorde haar vierde van de middag, 4-1. De vrouwen van SIOS hebben hiermee geschiedenis geschreven en hun eerste overwinning behaald in de 2e klasse.

Volgende week staat er een bekerwedstrijd voor SIOS in de planning tegen d’ Olde Veste 54 Vr1.