Eindelijk weer 3 belangrijke punten voor SIOS Vrouwen 1

Woensdagavond werd de wedstrijd Be Quick Dokkum VR1 – VVSIOS VR1 gespeeld. De twee teams hebben in de beker al tegen elkaar gespeeld waar SIOS na een spannende wedstrijd net wist te winnen. (3-2)

Voor SIOS begon de wedstrijd gelijk goed, mooie aanvallen werden opgezet met gelijk resultaat. Het achterin overspelen aan de kant van Dokkum kon worden onderschept door Elsbeth de Haan. Die de bal binnen wist te schieten, 0-1. Al snel kwamen er meer kansen aan de kant van Be Quick. Wat ook resulteerde in een doelpunt. De snelle spitsen wisten mooie aanvallen op te zetten en na een goed afstandsschot stond het 1-1. Net voor de rust wist Dokkum hun score te verdubbelen, 2-1.

Na de thee werd de wedstrijd verder gestreden met veel aanvallen van beide kanten, zonder resultaat.

Aan het einde van de wedstrijd was het toch Rosanne Datema van SIOS die van afstand het eens probeerde en de stand gelijk trok. Toen werd het echt spannend en al snel wist Rosanne ook haar tweede van de avond te maken. Haar corner belandde bij de keeper die hem niet goed genoeg vast had en in het doel belande, 2-3! Al snel was daar het eind signaal en ging de vreugde mee naar sauwerd. Een spannende wedstrijd vol strijdlust aan beide kanten.