SIOS VR1 komt net tekort tegen VVK VR1

Ondanks de overvloedige regenval in het afgelopen etmaal ligt de grasmat in Sauwerd er goed bij voor de wedstrijd tussen SIOS VR1 en VVK VR1. De thuisclub moet nog steeds aantreden zonder haar captain Roos. VVK trapt af en binnen een minuut ligt de bal al achter Fanny in het net. Een slechter begin is eigenlijk niet mogelijk. VVK put moed uit deze vroege voorsprong en troeft de dames van SIOS af op inzet, waarbij ook de sliding niet wordt geschuwd. Even is het de vraag of Elsbeth wel verder kan, maar na een uitgebreide inspectie en analyse van haar neus bikkelt Elsbeth weer verder. Naast dit persoonlijk ongerief zijn de enige wapenfeiten van SIOS in de eerste helft twee doelpogingen van Marrit en Karin, die een makkelijke prooi voor de keeper van VVK vormen. Aangezien VVK nog wel een keer weet te scoren gaan de dames uit de stad rusten met een 2-0 voorsprong.

In de tweede helft voetbalt SIOS een stuk beter en gretiger. De bal wordt langer in de ploeg gehouden, er wordt beter aangesloten, hoger druk gezet en er komen ook kansen. In de eerste minuten na de rust staat het vizier van Elsbeth nog niet op scherp en ook Trienke weet in de 67ste minuut de keeper niet te verschalken. VVK raakt ondertussen na een kopbal uit een vrije trap nog de lat.

De beste neus voor het benutten van een goede kans heeft toch Elsbeth, die een pass van Chantal op waarde weet te schatten en de keeper in tweede instantie weet te passeren. SIOS zet nog eens alles op alles. Met Kim als laatste verdediger en Marjolein en Boukje meer vooruitgeschoven worden de laatste krachten aangesproken. Annelie valt nog in als rechtsback. In de laatste minuut is Karin er bijna doorheen, maar ook zij stuit op een aantal tegenstanders. Wanneer de scheidsrechter voor de laatste keer fluit is de teleurstelling groot: weer (net) niet! Volgende week voor de verandering bekervoetbal!