Hogeland Cup

Hogeland Cup: Overtuigende start dames Winsum

Overtuigende start dames Winsum

Uithuizen – Op de eerste speelavond van de zesde editie van de Hogeland Cup was er een overtuigende start voor de dames van Winsum. In groep B was de titelverdediger oppermachtig. Met dertien doelpunten voor en geen enkele tegen werden de drie poulewedstrijden gewonnen.

Goed spelend VVSV’09

Zowel vijfdeklasser Corenos als vierdeklasser VVSV’09 werden door eersteklasser Winsum met ruime cijfers verslagen. Ook de slotwedstrijd tegen SV Bedum leverde de groenwitten de volle winst op: 1-0. In de strijd om de tweede plaats ondervonden de Bedumer dames grote weerstand van zowel Corenos als VVSV’09. Omdat het verrassend sterk spelende VVSV’09 in de spectaculaire slotwedstrijd tegen Corenos op 4-4 bleef steken, eindigde tweedeklasser Bedum als tweede. Eindstand poule D2: 1. Winsum 1 3-9; 2. SV Bedum 3-4; 3. VVSV’09 3-2; 4. Corenos 3-1.

Doelpunten schaars

Werd er met vierentwintig voltreffers in groep B volop gescoord, in groep A waren de doelpunten schaars. De teams waren goed aan elkaar gewaagd en tot driemaal toe eindigde de wedstrijd in 0-0. In zes wedstrijden werd er uiteindelijk slechts zesmaal gescoord. Een absoluut record in de geschiedenis van de Hogeland Cup. Debutant ZEC maakte met twee gelijke spelen een prima indruk. Noordpool bleef met drie remises ongeslagen. Hierdoor hadden SIOS en Winsum 2 aan één zege voldoende om zich te plaatsen voor het A-toernooi. Eindstand poule A: 1. SIOS 3-5; 2. Winsum 2 3-4; 3, Noordpool 3-3; 4. ZEC 3-2.

A- en B-toernooi

Op donderdag 2 januari gaat het toernooi van de dames verder. In het B-toernooi staan de volgende halve finales op het programma: VVSV’09-ZEC en Noordpool-Corenos. In het A-toernooi zijn de halve finales als volgt: SIOS-SV Bedum en Winsum 1 – Winsum 2.

Foto: Door een 2-0 overwinning op de reserves van Winsum werd SIOS winnaar van poule A.