SIOS VR1 wint na enerverende strijd van Leeuwarder Zwaluwen VR1: 3-1 (+Foto’s van Bart Ufkes)

De mist hangt nog rond het veld in Sauwerd wanneer SIOS VR1 aftrapt voor de wedstrijd tegen de Leeuwarder Zwaluwen VR1. Na de spectaculaire overwinning op Nieuw Roden schiet de thuisclub opnieuw furieus uit de startblokken. Karin speelt zich direct al vrij, maar haar inzet eindigt tegen de paal. De rebound van Trienke wordt door de keeper tot corner verwerkt. In de 7de minuut zijn onze aalvlugge spitsen opnieuw betrokken bij een gevaarlijke situatie in de Friese verdediging. Trienke breekt door en wordt onderuitgehaald. De scheidsrechter trekt reglementair rood en Kim schiet de toegekende vrije trap binnen: 1-0. De gasten gooien er een extra schepje bovenop en schuwen daarbij het duel niet. Vooral Kim en de Friese aanvoerder gunnen elkaar geen centimeter ruimte. In de 27ste minuut moet Fanny handelend optreden om de voorsprong te behouden. De Zwaluwen spelen nu vaker de lange bal, gooien vrije trappen hoog voor de pot en winnen meer duels, maar de dames van SIOS gaan mee in de strijd en voetballen regelmatig goed onder de druk uit.

In de 46ste minuut komen de Leeuwarder Zwaluwen langszij en de teleurstelling is even zichtbaar. De gasten proberen via snelle tegenstoten de beslissing te forceren, maar de verdediging staat haar mannetje, waarbij vooral Marrit zich als een octopus in haar tegenstander vastbijt. SIOS krijgt ook weer kansen en scoort twee keer. Chantal verzilvert een strafschop en Trienke schiet ondanks een woud van benen ook nog een treffer binnen. De 3-1 stand roept irritatie op bij de dames uit Leeuwarden. Nadat Chantal zich lostrekt van een tegenstander wordt zij door een aantal tegenstanders belaagd, maar een massale vechtpartij kan gelukkig worden voorkomen. De laatste noemenswaardige feiten: Larissa kopt uit een corner over het doel, Trienke stuit op de keeper en Fanny redt vlak voor tijd op formidabele wijze. De 10 tegen 11 situatie maakt tot het laatste fluitsignaal ongekende strijdlust vrij bij onze tegenstanders: van Friezinnen heb je pas gewonnen, wanneer ze weer in de bus zitten. (Roos: ‘’net Duitsers”). De return belooft in ieder geval een heet middagje te worden in Leeuwarden.

De fotos van Bart Ufkes zijn hier te vinden: https://www.flickr.com/photos/143984623@N06/albums/72157711709781048