SIOS VR1 krijgt te weinig tegen Groen Geel Vr1

Op het sportpark Corpus den Hoorn spelen de teams van Groen Geel Vr1 en SIOS Vr 1 in de vroege avonduren hun competitiewedstrijd. Op het kunstgras ontspint zich een zeer snelle wedstrijd. SIOS Vr1 opent het bal met doelpogingen van Karin en Trienke die net naast het doel eindigen. In de negende minuut is de thuisclub wel doeltreffend en na een kwartier staat het, na opnieuw een snelle omschakeling zelfs 2-0. De SIOS-dames knokken zich terug, soms iets te gehaast, maar soms gaat de bal ook goed rond: van Boukje naar Hilma en via Marjolein naar Larissa waarna Elsbeth en Larissa goed combinerend de spitsen proberen te bereiken. Vlak voor de rust komt Groen Geel uit een corner en na een blessurebehandeling van Fanny op 3-0. Gelukkig weet SIOS de score iets dragelijker te maken en scoort Karin nog voor het rustsignaal tegen.

In de tweede helft schakelt SIOS over naar 4-4-2 (“je moet in verschillende systemen kunnen spelen”). De coach van GG wijst zijn spelers in de rust op het feit dat SIOS nog niet verslagen is en SIOS gaat er inderdaad vol tegenaan. Tegenvaller is het snelle uitvallen van Roos in de 52ste minuut waardoor de opstelling weer omgegooid moet worden. Trienke zakt terug op het middenveld en Danique vormt nu samen met Karin het spitsenduo. De zeer actieve Kim onderschept op het middenveld regelmatig de bal. In de 56ste minuut jaagt Karin goed door waarna Trienke de achterstand terug kan brengen tot 2-3. Nog tijd genoeg voor de gelijkmaker. Annelie vervangt de onvermoeibare Esmée en SIOS weet Groen Geel in het laatste kwartier steeds verder terug te dringen. Met 3 wissels probeert de coach van GG het hoge ritme van SIOS te breken. Een afgeslagen corner van SIOS in de laatste minuut leidt tot een snelle tegenstoot van GG. Boukje weet haar voet net tegen de voorzet te zetten, maar dwingt Fanny met haar inzet nog wel tot een ultieme redding. Groen Geel wint met 3-2, maar een gelijkspel was zeker terecht geweest. Marjolein vat het gevoel over de nederlaag goed samen: “Dat positieve gedoe hoeft voor mij niet” Toch de complimenten over het vertoonde spel dames!